FANDOM

Trelawney21.jpg
Sybill Patricia Trelawney var professor i SpådomHogwarts Skole for Heksekunstner og Troldmansskab. Hun var tipoldebarn til en berømt seer, Cassandra Trelawney. De fleste af hendes såkaldte "spådomme" var det rene gætværk - dog besad hun evnen til at spå. Hun kunne dog ikke spå på kommando, og hun anede ikke selv, at hun fremsagde spådomme, når hun gjorde det. Hun gik i en form for trance, og var ikke helt ved bevidsthed, da hun fremsagde sine sande profetier. Det var hende der forudsagde at en dreng født sidst i juli det år hun fremsagde profetien (Harry Potter) skulle ofre sig villigt for Voldemort og dermed dræbe den sidste Hocrux der hvilede i ham selv, for derefter at slå Voldemort ihjel.

I tredje bog om Harry Potter, "Harry Potter og Fangen fra Azkaban", spår hun desuden, at Voldemorts tjener Ormehale samme nat atter vil slutte sig til ham. Trelawney bliver midlertidigt suspenderet fra sit arbejde i den femte bog, at ministeriets Dolora Nidkjær, men bliver genansat senere af Dumbledore.

Also on FANDOM

Random Wiki