Fandom

Harry Potter Wiki

Minerva McGonagall

402pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Minerva McGonagall.png
Minerva McGonagall
Biografisk information
født

4. oktober 1935

Titel(s)
  • Vicerektor (tidligere)
  • Professor (tidligere)
  • Gryffindors overhoved (tidligere)
  • Rektor på Hogwarts
Fysik beskrivelse
Køn

Kvinde

Hår farve

Sort

Familie information
Familie medlemmer
Magiske egenskaber
Animagus

Kat (registreret)

Tryllestav

Ni ½ tommer lang, gran, dragehjertebånd, stiv

Patronus

Kat

tilknytning
Stilling
Kollegie

Gryffindor

.

Professor Minerva McGonagall, Skabelon:OM,[2] (b. 4. oktober, 1935) var en halvblods heks, den eneste datter af Muggleren Robert McGonagall og heksen Isobel Ross. Hun var en registreret Animagus og har gik på Hogwarts Skole for Heksekunster og Troldmandskab fra 1947-1954 og blev Placeret af Fordelingshatten i Gryffindor Kollegium. Efter at have fuldendt hendes uddannelse, arbejdede hun i to år for det britiske Ministerium for Magi og senere vendte hun tilbage til Hogwarts, hvor hun blev kollegieoverhoved for Gryffindor, professor i Forvandling og for tiden, på forskellige tidspunkter, vicerektor og rektor for Hogwarts.

McGonagall var også medlem af Fønixordenen. I 1995 hun imod Dolora Nidkjær, Storinkvisitor på Hogwarts. Hun beskyttede også studerende fra Alecto og Amycus Carrow fra 1997 til 1998, og som led i denne modstandsbevægelse, udkæmpede hun flere slag i begge krige, herunder Slaget ved Astronomi Tårnet og Slaget om Hogwarts (hvor hun ledte modstandsbevægelsen imod Lord Voldemort). Astronomi Tower og Slaget ved Hogwarts (hvor hun førte modstanden mod Lord Voldemort).

Hun overlevede Den Anden Troldmandskrig og fortsatte i sit embede som rektor, en titel som hun stadig har under Albus Potters tid på Hogwarts.[1]

Noter og referencerEdit

Denne artikel er en Stub. Du kan hjælpe ved at udvide den.

Also on Fandom

Random Wiki