FANDOM

Euphemia Potter (død cirka 1979) var en fuldblodstroldmand og gik på Hogwarts Skole for Heksekunster Troldmandskab i Gryffindor. Hun giftede sig med Fleamont Potter efter hun dimitterede. Sammen fik de James Potter, som er far til Harry Potter.

Biografi Edit

Der er ikke kendt meget om Euphemias tidlige liv. Hende og hendes mand boede komfortabelt på grund af hans rigdom, men de havde svært ved at få børn, og gav til sidst håbet om at selv få en søn eller datter op. [1] Dog fandt de ud af i 1959, til parrets chok og fornøjelse, at Euphemia var gravid. Hun fødte sønnen James den 27. Marts 1960. På grund af hendes sen-i-livet graviditet, var James et enebarn og forgudet af sine forældre.

Da James' ven, Sirius Black, løb væk hjemmefra, fandt han tilflugt i Potter huset. Euphemia og hendes mand endte med at se Sirius som en slags anden søn. Sirius holdt stadig kontakt til Potterne efter han flyttede hjemmefra dem, og var altid velkommen til at have frokost med dem om søndagen. [2]

Fremme i alder, både Euphemia og hendes mand Fleamont bukket under for sygdom kort tid efter ægteskabet af deres søn James til Lily Evans, i 1978-1979, de døde inden for få dage af hinanden. [1] [3] Euphemia fik aldrig en chance for at møde sit barnebarn, der først ville blive født efter hans bedsteforældres død, den 31. juli, 1980, men hun var sandsynligvis blandt de pårørende, Harry så, da han kiggede ind i spejlet i 1991.[4]

Fodnotefejl: <ref>-tags findes, men ingen <references/>-tag blev fundet

Also on FANDOM

Random Wiki