Fandom

Harry Potter Wiki

Den Utætte Kedel

402pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Den Utætte Kedel er et værtshus for troldmænd og hekse der ligger på mugglergaden Charing Cross Road i London. Her tilbydes mad og drikke samt værelser til leje. Stedet blev grundlagt af Daisy Dodderidge (1467-1555) i 1500 "for at fungere som porten mellem den ikke-magiske verden og Diagonalstræde." Stedet drives i dag af den tandløse Tom.

I stueplan er baren, et par mindre rum til samtaler og lignende, samt er et større rum til spisende gæster. Oven på er der et antal værelser til overnattende gæster. Harry har boet på værelse 11, hvor der er et talende spejl, samt et vindue med udsigt til Charing Cross Road. Folk overnatter ofte i Den Utætte Kedel, når de kommer til London på shoppingture; der nævnes ikke andre hoteller eller værtshuse i Diagonalstræde.

Værtshuset fungerer som en port til Diagonalstræde fra det ikke-magiske London for enten mugglerfødte eller deres forældre (som ikke har nogen ide om den magiske verden, og derfor hvordan man kommer ind på Diagonalstræde, før de får brevet fra Hogwarts). Bagenden af værtshuset åbner ud til en lille lukket baggård hvor man med sin tryllestav skal slå tre gange på en mursten (som findes ved at tælle tre sten op og to til siden), hvorefter murstenene går til side og afslører indgangen til Diagonalstræde.

Rowling har afsløret at Hannah Abbott bliver krovært på Den Utætte Kedel og bor oven på i værtshuset med sin mand Neville Longbottom, som underviser i botanik på Hogwarts.[20]

Also on Fandom

Random Wiki