Fandom

Harry Potter Wiki

Cho Chang

402pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Cho.png

Cho Chang er Ravenclaw elev og et år ældre end Harry Potter. Hun er beskrevet som en lav, meget køn pige med langt, sort hår. Hun er tilsyneladende populær, da hun næsten altid er omgivet af en stor gruppe venner. Cho er derudover søger på Ravenclaws Quidditch-hold. Hendes navn tyder på, at hun kunne være af østasiatisk oprindelse. Hun var mest med i Harry Potter og Flammernes Pokal som Harrys første flamme og i Harry Potter og Fønixordenen som hans første kæreste i et desværre oprørt forhold.

I Harry Potter og Flammernes Pokal bliver hun kærste med Cedric Diggory som i slutningen af semesteret bliver myrdet af Lord Voldemort. Hun græder altid, når hun taler med Harry om Cedric i Harry Potter og Fønixordenen. Måske er det derfor, at Harrys flamme for hende forsvinder, da han selv ikke vil tale om Cedric og hans død.

I bog nr.5 ( Fønixorden ) høre man at Harry invitere Cho til hogsmeade på valentinsdag, hvor det derefter begynder at regne de søger dog ly hos madam Nuttetrut (som er en dame der ejer en fin lille tesalon) men Harry opdager pludselig at alle kysser eller holder i hånd derinde og han håber virkelig ikke at Cho forventer det samme?! men Cho som åbenbart ville afprøve Harry om han virkelig er forelsket i hende siger så derfor at der var en anden der faktisk havde inviterede hende ud ( det er løgn ) og Harry fortæller så at han havde aftalt at møde Hermione Granger ( er rigtigt )efter deres lille hyggetur. men der tror Cho at Harry mener at han også er forelsket i Hermione, hvorefter hun styrter ud af tesalonen, løber ud i regnen og væk Harry løber dog efter men finder hende ikke! :-( Choooooo er nejs!

Denne artikel er en Stub. Du kan hjælpe ved at udvide den.

Also on Fandom

Random Wiki